Projekt renovering: KLART!

Jag och A började renovera hans rum i torsdag, optimistiska som vi var trodde vi att det skulle ta max 2 dagar.. Fy helsike vad fel vi fick..!
På torsdagen spacklade han och sen slipade vi och grundmålade. När vi äntligen var klara efter flera timmars slit inser vi att färgen har krackelerat överallt, och då menar jag verkligen överallt!! Dessutom hade tapeten lossnat och typ stod rakt ut på massa ställen (trots att den redan var målad på för några år sedan). Då var den dagen förstörd.

Så på fredagen åkte vi upp till färgbutiken och pratade med dem, inget fel på färgen tydligen så vi fick allt stå för det själva. Tack vare att tydligen varenda människa i hela Västervik skulle handla färg på fredagsförmiddagen höll jag på att komma för sent till jobbet. Medan jag slet på jobbet slet A hemma, han rev ner all tapet (vilket tydligen inte är så roande då det lossnade typ 5x5 cm åt gången) och ringde och styrde.

Så på lördagsförmiddagen kom några hans pappa känner och bredspacklade hela rummet, snacka om tur..! Sen kunde det inte göras mer då (hela dagen hade ju dessutom typ gått så..)

Så sen på söndagen fick vi börja slipa och sen måla. Jag var faktiskt imponerad av min målartalang, jag trodde inte den existerade :) Utbrast dock några gånger "Jäklarns, jag slant och målade i taket! Det går nog tvätta bort sen" så nu får vi måla lite med takfärg i taket också :p
Eftersom spacklet sög åt sig så dant av färgen höll vi på att bryta ihop igen då vi trodde att färgen inte skulle räcka till att måla två gånger men vi hade tur och nu efter 4 dagar är det äntligen KLART :D

Skulle möblera idag.. Jobbig som jag är kan ju inte sängen stå under fönstret eftersom någon då får ligga med 5 cm av kroppen under fönsterbrädan, det vägrar ju jag göra såklart.. Då kan man ju tänka sig att jag skulle kunna sova på andra sidan (vilket är rätt sida med tanke på hur vi alltid sover) men det går ju inte för då kan jag ju ramla ur :p Åh, vilka problem jag har..! ;p Sen såg det tomt ut där och tomt ut där och jag kunde inte hjälpa till att flytta skrivbordet utan stod bara och höll för öronen för det hemska oljudet :p

Nu är dock allting på plats och jag är nöjd :) Det ser bra ut tycker jag :) Nästa helg blir det förhoppningsvis nytt golv och lister ;D

Har precis väntat in A:s mamma och hennes man som kom hem från Grekland :) De hade köpt en superfin svart väska med vita prickar på, då blev jag glad :) Fick även de saker jag köpte från taxfreen: en Björn Borg väska, sminkborstar och Hugo Boss Woman som luktar supergott :)

Nu ska jag sova, godnatt!



image2

Kommentarer
Postat av: slaffe

Måste säga att detta har varit en pers(!) _Aldrig_ ska jag ge mig på något och inbilla mig att 'det är snabbt gjort'
Nu måste jag däremot rusa till jobbet. <3

2007-05-22 @ 05:24:48
Postat av: Marren

Hallå gumman.. Va trevligt att du hittat hit :) Nu har jag lagt till din blogg under favoriter.. Så klart :D Och sitter å packar ihop lite skol grejjer för måste plugga tenta heeela dagen.. Men vi kan väl ses nått :D
puss påre

2007-05-22 @ 08:38:04
URL: http://feverheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0