Årets första dopp och en toppen speedwaymatch :)

Vilken underbar dag det var igår! :) Jag och Tove åkte ut först till Skanvik men det blåste så jäkla dant så vi åt bara vår potatissallad och kött innan vi åkte ut till Sandviken istället, där blåste det inte alls och vi låg där på stranden och glassade :)
Var ju så länge sen vi umgicks bara hon och jag och verkligen hade tid att prata så det var toppen :)
Ett dopp blev det också i sommarvärmen, årets första faktiskt :) Det enda negativa är väl att jag brände mig rätt ordentligt :p Men det går ju över :)

Sedan på kvällen blev det speedway :) En toppenmatch mellan Västervik och Dackarna :) De två lagen som toppar tabellen, självklart håller jag på Västervik :p Jag och Andréas kunde ju nu äntligen ta bilen och åka upp själva vilket kändes super :) Men det var inte det viktiga :p
Det som var så jäkla kul var att matchen var jämn hela vägen och dessutom avgjordes i sista heatet :) Västervik vann med 2 poäng :D Än så länge är vi helt obesegrade den här säsongen :)
Det stod en galning bakom oss och skrek som en tok "KOM IGEN NU BILLYYYYYYYYYY!!!!!" och när han klappade gjorde han det i håret på Andréas :p Haha :) Sen i ett heat skrek han "BRAAA SVEERIGEEE!!!". Hmm.. För det första är båda lagen i den Svenska elitserien, för det andra var det inte en enda svensk som körde i det heatet.. Frågan är bara om han inte hade fattat det eller om han fick totalt hjärnsläpp? Aja, han gav oss ett gott skratt iaf :)
Så stämingen uppe på Ljungheden var obeskrivlig, var så himla mycket folk, 4 982 om jag inte minns fel :) Så mycket folk kan jag inte minnas att det varit på någon av seriematcherna i Västervik :)

Speedway är verkligen som bäst en sån här dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0