En helg i stugan :)

Jag, mamma och pappa åkte ut till stugan i lördags eftermiddag trots att det såg ut att bli skitväder :p Båda gångerna jag satte mig i bilen (först hemma och sen efter ett besök i en affär) så började det regna, helmysko för därimellan regnade det inte alls :p Som tur var klarade vi oss ganska bra från regnet iaf :)
Satt hela kvällen och spelade kort, "Mulle", "Sjuan", "Lägga på" och "Plump" :) Hade så himla kul, vi satt och skrattade hur mycket som helst :)


Sen när vi gick och la oss drog vi upp en klocka vi har där ute, vi kallar den för skrällan eftersom det låter som fan när den ringer :p Den tickar också extremt högt vilket jag aldrig skulle fixa hemma, nej det är en Lillskoge-klocka :)
Om man ställer den på ringning på morgonen vaknar man alltid 5 sekunder innan, för man vågar inte vakna när den ringer :p Haha, det är sant! :)


När jag var liten sov vi alla i samma rum, mamma, pappa, jag och mina två systrar, det är också en Lillskogegrej :p Där ute finns egentligen bara två sovrum varav det ena är gigantiskt, och när jag var liten sov alltid min mormor i det lilla :)
Nu igår var ju inte Andréas med så då ville inte jag sova ensam i ett rum utan bäddade min säng inne hos mamma och pappa, helt sjukt, för jag skulle aldrig göra det hemma, men där ute är det liksom rätt :)


På söndagen hämtade jag Andréas så då kom han också ut en sväng :)
Hela söndagen ägnades åt min bil, körde på rubbing och vax så nu ser den som ny ut :) Tyvärr kunde jag inte ta sidorna eftersom vi har målat och färgen tar ett dygn innan den härdar, men det tar vi nästa helg :) Den blänker som bara den nu iaf :)
På lördagskvällen satte vi dit ett extra bromsljus i bakrutan, ny klädsel och en biljetthållare :) Jag blir tokig när p-biljetterna flyger omkring i bilen tack vare fläkten :p


Nu måste jag hem för jag ska på linsundersökning och mamma ska till frissan, sen ska vi hem och fixa lunch för sen ska jag till jobbet :)


image8
Min bil :D
(Marika, nu får du äntligen se den på bild ;p)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0